- 24 فوریه 2019
- اخبار , اسلایدر , داخلی , دستهبندی نشده , دنیای بیمه , طرح های خاص , فناوری و نوآوری
- کد خبر 13585
- بدون نظر
- ایمیل
- پرینت
true
true
true
false
true
true
true
true
سایز متن /
true
به گزارش پرس بیمه، علی اصغر قایمی مشاور مدیر عامل سازمان بیمه سلامت اظهار کرد: نسخه نویسی الکترونیک با هدف حذف دفترچه بیمه طراحی شده است؛ سالانه حدود ۱۸۵ میلیون بار مراجعه سرپایی داریم پس موضوع حذف دفترچه بیمه بحث مهمی است چراکه سالی ۲۰ میلیون دفترچه را تمدید میکنیم که این ۲۰ میلیون معادل ۲۸۵ میلیون هزار تومان کاغذ است که هزینه زیادی دارد.
چاپ و توزیع حدود ۸۰ میلیون تومان هزینه دارد
وی ادامه داد: هزینه چاپ و توزیع دفترچه را هم باید در نظر گرفت؛ چاپ و توزیع حدود ۸۰ میلیون تومان هزینه دارد که نسخه نویسی الکترونیکی کمک زیادی به کاهش آن میکند؛ ۲۰ میلیون نفر در سال برای تمدید دفترچه مراجعه میکنند و فرایند تعویض دفترچه آنها باعث هدررفت زمان زیادی خواهد شد.
قایمی گفت: اگر ۱۸۵ میلیون برگ دفترچه را در نظر بگیرید و به ازای هر نسخه ۲ دقیقه زمان برای بررسی نسخه نیاز باشد، ۳۷۰ میلیون انرژی نیاز داریم که به این اوراق رسیدگی کنیم، هزار نفر در کل کشور متصدی رسیدگی به اسناد داریم، اگر هر کارشناس وقت خود را صرف این تعویض و کارهای بیمهای کند، زمان زیادی از دست میرود که نسخه نویسی الکترونیکی به کاهش این زمان کمک میکند.
مشاور مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: ۵۴ میلیون دقیقه در سال برای تعویض دفترچه صرف میشود که نشان می دهد رفتن به سمت نسخه نویسی الکترونیکی یک امر الزام آور است، ما موظف هستیم خدمتی که به مردم می دهیم را کنترل کنیم.
وی تشریح کرد: در استحقاق سنجی باید کنترل را قبل از ارائه خدمت انجام دهیم، از نیمه مهر پروژه را شروع کردیم، درصد خوبی از نسخ حذف شده و الکترونیک فعالیت میکند، هر پروژه نرم افزاری باید مسیری را طی کند تا به ترقی برسد.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
true
true
http://pressbimeh.ir/?p=13585
true
true