×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
۸۵ درصد جمعیت روستایی استان مرکزی تحت پوشش بیمه‌ای قرار دارند

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، بهروز اکرمی عصر امروز در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی با اشاره به اهداف جلسات اجتماعی در استان مرکزی اظهار داشت: هدف این جلسات و ارائه مشکلات توسط فرمانداران، گزارش کار نیست بلکه هدف اخذ تصمیمات دقیق و درست است.

معاون سیاسی، فرهنگی و اجتماعی استاندار مرکزی افزود: شاخص‌های اجتماعی شهرستان‌های زرندیه مشکلاتی را دارد، این مشکلات محصول عملکرد مدیرکل‌‌های شهرستانی و استانی است و بخشی از مسئولت مشکلات رخ داده در این شهرستان بر عهده تک تک مدیران استانی است و بخشی دیگر نیز متوجه استانداری است.

وی ادامه داد: شهرستان زرندیه نقاط قوت بسیاری را نیز دارد اما نقاط منفی آن نیز در خور توجه است، این تصویر بد از مسائل اجتماعی زرندیه باید تا ۶ ماه آینده در همه حوزه‌ها بهبود پیدا کند، در این راستا این شاخص‌ها به دستگاه‌های اجرایی منعکس می‌شود که تا پایان سال تغییرات خوبی را در زمینه شاخص‌های اجتماعی شاهد باشیم.

اکرمی عنوان کرد: پراکندگی ۲۵ هزار سرپرست خانوار فاقد پوشش بیمه روستایی باید شناسایی شود تا بتوان تصمیم گیری لازم را انجام داد.

برگزاری کلاس‌های آموزش مهارت‌های اجتماعی بهزیستی در استان مرکزی

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی نیز در این جلسه با اشاره به پرداخت یارانه مسکن اظهار داشت: یارانه مسکن خانواده‌های ۲ و۳ معلول به بالا از طریق سازمان بهزیستی کشور انجام می‌شود و این معلولان در شهرستان زرندیه براساس اولویت خانواده‌هایی که ثبت نام شده‌اند در نوبت هستند و در نخستین فرصت یارانه آنها پرداخت می‌شود.

زهرا امینی بیان کرد: در رابطه با تهیه آمبولانس اورژانس از سال‌های قبل تا به حال بیش از ۵ مکاتبه انجام شده، اورژانس شهرستان زرندیه در زمان خود، شرایط افتتاح را نداشته است اما بنا بر دلایل نامعلوم افتتاح شده است، اما پیشنهاد می‌شود با توجه به اینکه وزارت‌خانه برای خرید آمبولانس با مشکل روبه‌رو شده است به ما گفته شده این آمبولانس از اعتبارات استانی تهیه شود.

وی ادامه داد: تهران با یک دستگاه پژو پارس در راستای استفاده به عنوان آمبولانس اورژانس شهرستان زرندیه موافقت کرده است که خیران در این راستا کمک خوبی می‌توانند باشند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی بیان کرد: در بحث برگزاری کلاس‌های آموزش مهارت‌های اجتماعی بهزیستی و اداره کار و تعاون اجتماعی آمادگی این را دارد که در این زمینه قدم‌های خوبی بردارد اما این موضوع مستلزم آن است تا رئیس بهزیستی شهرستان فعالیت خود را بیش از گذشته ارتقاء دهد.

۵٫۵ درصد از جمعیت استان مرکزی جزو ورزشکاران سازمان‌یافته هستند

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز در این جلسه با اشاره به سرانه ورزشی شهرستان زرندیه گفت: سرانه ورزشی شهرستان زرندیه ۷۲ صدم متر مربع است و با لحاظ کل  دستگاه‌های اجرایی بخش خصوصی ۷۶ صدم متر مربع است، سرانه ورزش و جوانان ۷۲ صدم متر مربع است.

عابد حقدادی بیان کرد: ۵٫۵ درصد از جمعیت استان مرکزی جزو ورزشکاران سازمان‌یافته ما هستند و ۱۵ درصد از جمعیت استان مرکزی در همه چارچوب جمعیتی ما در ورزش قرار می‌گیرند.

مشکل اصلی اداره فنی و حرفه‌ای استان مرکزی نبود فضای فیزیکی است

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی بیان کرد: در حال حاضر در شهرستان زرندیه شرایط خاصی حاکم است، ما مشکل آموزش برای بیمه‌ بیکاری داریم همچنین برای سال‌های آینده مشکل آموزشی در شهرستان زرندیه برای آموزش‌های مهارتی وجود دارد که باید در این رابطه اقدامات موثری انجام شود.

شامحمدی بیان کرد: متاسفانه چارت سازمانی نداشتیم اما با چارتی که در استان مرکزی وجود داشته است اقدامات خوبی انجام گرفته است، مشکل اصلی اداره فنی و حرفه‌ای نبود فضا است.

بیشتر بخوانید

استان مرکزی در این حوزه پوشش بیمه روستایی مطلوب است

مدیرکل امور اجتماعی، فرهنگی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: ۸۲ درصد جمعیت کشور زیر پوشش بیمه روستایی هستند اما ۸۵ درصد جمعیت استان مرکزی از این امکان بهره‌مند هستند، شرایط استان مرکزی در این حوزه نسبت به میانگین کشور خوب است.

غلامرضا فتح آبادی ادامه داد: ۱۵درصد جمعیت واجد شرایط شامل ۲۵ هزار سرپرست خانوار استان مرکزی زیر پوشش بیمه قرار نگرفته‌اند که طبق تاکیدات اصل ۲۹ قانون اساسی برای این مهم باید برنامه ریزی لازم انجام شود.

شهرستان زرندیه با کمبود فضاهای فرهنگی و ورزشی روبه‌رو است

سید علی آقازاده در این کارگروه با اشاره به وضعیت شهرستان زرندیه اظهار داشت: در این شهرستان پهناور که صنایع زیادی فعالیت می‌کنند اما از شاخص‌های اجتماعی عقب است و جزو شهرستان‌های محروم استان مرکزی است.

وی افزود: انتخاب مدیران باید در شهرستان زرندیه به طوری باشد تا این روند ادامه پیدا نکند، درحال حاضر بیشتر مدیران در زرندیه پروازی هستند که در مرحله نخست باید این مشکل برطرف شود.

استاندار مرکزی تصریح کرد: مدیران باید در پست خود استقرار داشته باشند و این موضوع که در جلسات شهرستان،  رئیس اداره حضور پیدا نمی‌کند این تقصیر فرماندار زرندیه است، برخی مشکلات این شهرستان توسط مدیران شهرستان زرندیه و بخش دیگر توسط مدیران استانی برطرف می‌شود.

آقازاده ادامه داد: فرماندار زرندیه نیز باید خود به این موارد نظارت داشته و در حوزه مدیریتی خود مستقر شود.

باید واگرایی در سطح استان مرکزی کاهش داده شود

فرماندار زرندیه نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات این شهرستان گفت: باید واگرایی کاهش داده شود، همچنین برخی مدیران در سطح شهرستان زرندیه کم‌تجربه هستند که این خود مشکلی بزرگ است، عدم استقرار برخی ادارات در شهرستان زرندیه مشکل دیگر این شهرستان است.

هادی فدایی افزود: باتوجه به این که از لحاظ وسعت دومین شهرستان  هستیم ادارات باید در این شهرستان استقرار یافته و به مشکلات آن بیشتر توجه شود.

وی تصریح کرد: بعضی از پروژه‌های دستگاه‌های فرهنگی نیمه‌تمام مانده است به همین سبب بیشتر توجه ما بر روی این است تا پروژه‌های نیمه تمام شهرستان تمام شود.

فرماندار زرندیه اضافه کرد: کتابخانه‌شهر زاویه،سالن آمفی‌تئاتر، چند مورد از مجتمع‌های فرهنگی و سایر موارد نیمه کاره مانده است که با اعتبارات استانی امکان تکمیل آنها وجود ندارد به همین سبب اتمام این پروژه‌ها نیازمند اعتبارات ملی است تا مردم بتوانند از این خدمات استفاده کنند.

فدایی بیان کرد: کمبود نیرو در ادارات شهرستان زرندیه با توجه به این که شهرستان زرندیه پتانسیل صنعتی استان مرکزی است مشکل بزرگ دیگر این شهرستان است، باید صنعت شهرستان مدیریت شود همچنین در اداره ارشاد شهرستان نیز کمبود نیرو وجود دارد.

وی بیان کرد: شهرستان زرندیه فعال‌ترین مردم را در حوزه فرهنگی دارد، همچنین در شهرستان زرندیه یک نوع نارضایتی عمومی وجود دارد نبود پزشک اتوپت و خدمات مربوط به آن یکی از مشکلاتی است که نارضایتی مردم را در بر داشته است.

فرماندار زرندیه بیان کرد: تاخیر در رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون ماده ۹۹  نیز سبب نارضارتی‌های عمومی شده است به همین سبب باید زودتر مورد بررسی قرارگیرد و نتایج آن اعلام شود تا این نتایج به مردم روستاها اعلام شود.

فدایی عنوان کرد: نیاز داریم تا جمعیت هلال احمر پایگاه امداد و نجات در محور خرقان استقرار دهد، شهرستان زرندیه با کمبود فضاهای فرهنگی و ورزشی رو به رو است.

تحصیل ۸۵۰۰ دانش آموز در ۱۰۵ مدرسه زرندیه

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت آموزش و پرورش در شهرستان زرندیه اظهار داشت: مشکلی برای آموزش در شهرستان زرندیه وجود ندارد، در حال حاضر ۸۵۰۰ دانش‌آموز در ۱۰۵ مدرسه در آنجا درس می‌خوانند که هیچ مشکلی در زمینه آموزش آنها وجود ندارد.

انتهای پیام/ح

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true