×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
پرداخت ۶۰ درصدی بیمه پایه دام از سوی دولت

محمدجواد شمس زاده در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: طرح بیمه دام برای نخستین بار طی سال ۱۳۷۳ در زیرمجموعه دام سبک یعنی گوسفند و بز عشایر در کشور اجرا شد.

وی اظهرداشت: سال های بعد به ترتیب دام های دیگر اعم سبک (روستایی و عشایر) و سنگین (صنعتی، سنتی و گاوهای بومی و آمیخته) به زیر پوشش چتر بیمه درآمدند.

معاون اداره کل بیمه دام، طیور و آبزیان صندوق بیمه کشاورزی ادامه داد: بیمه یک شیوه تعاونی توزیع ریسک بوده و در مورد خطرات احتمالی پیشرو دامداران زیان دیده غرامت دریافت می کنند.

وی ضمن اشاره به اینکه غرامت به منظور جبران بخشی از خسارت های وارده پرداخت می شود، گفت: بطورکلی در زمان مراجعه دامدار به نماینده بیمه گر و صدور بیمه نامه ریسک های زیر پوشش به عنوان خطر به کشاورز و دامدار معرفی و در قبال دریافت حق بیمه، بیمه نامه برای آنان صادر می شود.

شمس زاده افزود: بیمه گاوها به دلیل ارزش دام در دامداری ها به سه دسته از قبیل صنعتی، اصیل در واحد سنتی – بهداشتی و دام های بومی – آمیخته تقسیم بندی می شوند.

وی با تاکید بر اینکه گاوهای صنعتی دام های اصیلی هستند که در دامداری های صنعتی با شرایط مطلوب نگهداری می شوند، اظهارداشت: بیمه گاو از نظر عوامل خطر به دو دسته پوشش بیمه پایه و بیمه تکمیلی تقسیم می شود.

معاون اداره کل بیمه دام، طیور و آبزیان صندوق بیمه کشاورزی ادامه داد: توضیح اینکه در بیمه پایه عوامل خطر ناشی از عوامل قهری، طبیعی، آتش سوزی غیر عمد و بیماری های واگیردار عمومی قرنطینه ای و در بیمه تکمیلی عوامل خطری که مدیریت می تواند در کاهش آن نقش داشته باشد مانند بیماری لنگش، برگشتگی شیردان وغیره زیرپوشش قرار می گیرد.

وی در ادامه تفاوت عمده بیمه پایه و بیمه تکمیلی یا الحاقی را در میزان حق بیمه و سهم دولت عنوان کرد و گفت: تمامی بیمه نامه ها شامل سهم پرداختی دولت و سهم پرداختی دامدار است.

شمس زاده با تاکید بر اینکه ۶۰ درصد میزان حق بیمه پایه از سوی دولت پرداخت می شود، اظهارداشت: بیماری هایی مانند تب برفکی، سل، طاعون، بروسلوز، شاربن و غیره در بیمه پایه قرار می گیرند که دامدار نقش مستقیم یا کمتر مدیریت در ایجاد این بیماری ها دخالت دارد.

وی افزود: دامداران در بیمه پایه حق بیمه به نسبت کمی پرداخت ولی در مقابل غرامت بیشتری دریافت می کنند.

معاون اداره کل بیمه دام، طیور و آبزیان صندوق بیمه کشاورزی ادامه داد: بیمه دام به صورت اقساطی حداقل در سه قسط انجام می شود وپس از پرداخت نقدی قسط اول دامدار می تواند اقساط بعدی را حداکثر تا مدت هشت ماه پرداخت کند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true