×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
قانون جدید بیمه شخص ثالث

تعریف خودروی متعارف:
خودروی متعارف، خودروی سواری است که ارزش روز آن در زمان وقوع حادثه به تشخیص ارزیابان خسارات شرکت های بیمه، کمتر از معادل ۵۰ درصد از سقف تعهدات دیه ماه حرام می باشد که در ابتدای هر سال اعلام می شود.
خودروی نامتعارف:
خودروی سواری که ارزش روز آن در زمان وقوع حادثه به تشخیص ارزیابان خسارت و کارشناسان خسارت شرکت بیمه ، بیشتر از ۵۰ درصد سقف دیه ماه حرامی باشد که در ابتدای هر سال اعلام می شود.

برای سال ۱۳۹۶ میزان تعهدات دیه ماه حرام ۲۸۰ میلیون تومان اعلام شده که در واقع خودروی متعارف خودرویی است که ارزش آن کمتر از ۱۴۰ میلیون تومان و خودروی نامتعارف ارزشش بیشتر از ۱۴۰ میلیون تومان می باشد.
در تصادفات معمولی که بین دو خودروی متعارف اتفاق بیافتد ، بر اساس قانون بیمه شخص ثالث و نظر کارشناسی و از روی تعهدات خسارات مالی و جانی قابل جبران می باشد. ولی برای خودروهای غیر متعارف قانون جدید اجرا می شود.

مثال:
یک دستگاه پراید با یک بنز به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان تصادف کرده و خسارت ۱۰ میلیون تومانی اتفاق بیافتد، و راننده پراید هم مقصر حادثه باشد، در این زمان خسارت را چه کسی و چگونه پرداخت می کند؟
فرمول محاسبه خسارت بیمه ثالث در قانون خودوری متعارف:

 

خودروی متعارف

 

بر اساس این فرمول :
میزان تعهد راننده پراید = ۱۰ میلیون تومان × ۱۴۰میلیون تومان / ۵۰۰ میلیون تومان
در واقع راننده پراید فقط ۲میلیون و ۸۰۰ هزار تومان از این خسارت را  از طریق پوشش مالی بیمه شخص ثالث خود پرداخت می کند و الباقی این خسارت را باید خود زیان دیده پرداخت نماید یعنی راننده بنز از محل بیمه بدنه خودش جبران خسارتش را انجام دهد.

بر اساس قانون جدید ثالث مالک بنز فقط تا ۱۴۰ میلیون تومان می توانداز راننده پراید مطالبه کند و الباقی خسارت را خود فرد زیان دیده باید پرداخت کند ، پس دارندگان خودرو های گران قیمت حتما بیمه بدنه برای جبران خسارت را داشته باشند، البته یه نکته دیگر این است که افت قیمت بنز در اثر حادثه اتفاق افتاده را دارنده بنز می تواند با انجام شکایت از راننده پراید مطالبه نماید.

خرید بیمه ثالث: اگر می خواهید بیمه ثالث خریداری نمایید می توانید از طریق وب سایت ما بهترین نرخ و قیمت را درخواست داده و دریافت نمایند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true