×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
افزایش ۱۷.۳ درصدی تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در سال ۹۷

به گزارش پرس بیمه ،میزان مقرری روزانه بیمه بیکاری، ۵۵ درصد متوسط مزد یا حقوق و یا کارمزد روزانه بیمه شده است. به مقرری افراد متاهل و متکفل، به ازای هر یک از افراد تحت تکفل (حداکثر تا ۴ نفر) ۱۰ درصد حداقل دستمزد زمان بیکاری (شروع بیکاری) افزوده می شود، اما در هر حال میزان مقرری بیمه بیکاری نباید از حداقل دستمزد تعیین شده برای هر سال کمتر و از ۸۰ درصد متوسط مزد یا حقوق بیمه شده بیشتر باشد.

بررسی بیمه بیکاری و افراد بهره مند از این مزیت، یکی از مواردی است که می تواند در تحلیل بازار کار کشورها مفید باشد. همچنین لازم به ذکر است رویکرد جهانی در این خصوص  کاهش تعداد مقرری بگیران  با تاکید بر حفظ اشتغال می باشد چرا که افزایش این امر می تواند بیانگر مشکلات اقتصادی کارگاه ها و تعطیلی آنها باشد. بررسی مقرری بگیران جدید طی سال های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ روند افزایشی این تغییرات را نشان می دهد. به نحوی که میزان تعییران سال ۱۳۹۷ نسبت به سال قبل ۱۷٫۳ درصد بوده است.

بررسی تعداد مقرری بگیران جدید بیمه بیکاری بر حسب جنس نشان می دهد که در سال ۱۳۹۷ مردان ۷۷درصد از مقرری بگیران جدید را به خود اختصاص داده اند. همچنین از بین تمام مقرری بگیران جدید بیمه بیکاری ۱۳۹۷ حدود ۸۴ درصد متاهل یا متکفل می باشد.

انتهای پیام/

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true