×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
پرداخت بدهی موسسات طرف قرارداد/۶۰هزارهم پوشانی بیمه ای شناسایی شد

به گزارش پرس بیمه، علی اربابی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارکرد: مبالغ سال جاری موسسات طرف قرارداد نیز تا پایان شهریورماه برای مطب پزشکان و تا پایان آبانماه مطالبات داروخانه ها پرداخت شده است.

 

وی با اشاره به مطالبات دانشگاه علوم پزشکی از بیمه سلامت گفت: مطالبات تاپایان شهریور ماه به صورت کامل و ۷۰درصد طلب مهرماه و آبانماه پرداخت شده است.

 

وی مجموع رقم پرداختی مطالبات موسسات طرف قرار داد بیمه سلامت را ۸۰ میلیارد تومان اعلام کرد و بیان داشت: تا پایان سال نیز ۴۰ میلیارد تومان بعد از دریافت اسناد پرداختی خواهیم داشت.

 

وی با اشاره به کاهش ۱۵درصدی هزینه های پرت بیمه شدگان افزود: هزینه های بیمه باید ساماندهی و بهینه سازی شود.

 

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی از طراحی نظام ارجاع الکترونیکی در استان خبر داد و بیان کرد: این طرح هم اکنون در شهرستان سرایان در حال اجرا است.

 

وی اظهارامیدواری کرد: در سال آینده نظام ارجاع الکترونیکی خدمات بهداشتی و درمانی برای تمام مردم استان اجرایی شود.

 

اربابی با بیان اینکه بانک جامع بیمه شدگان استان تجمیع شده است، اظهارداشت: این بانک موجب شده تا هم پوشانی های بیمه ای شناسایی شود و هر ایرانی یک دفترچه داشته باشد.

 

وی عنوان کرد: تا کنون ۶۰ هزار هم پوشانی بیمه ای در استان شناسایی شده استکه ۵۰ درصد این هم پوشانی با مشارکت تامین اجتماعی، کمیته امداد و نیروهای مسلح رفع شده است.

 

وی با اشاره به اجرای مقدمات طرح نسخه نویسی الکترونیکی در استان گفت: با اجرا این طرح دفترچه های کاغذی حذف شده و بیماران در مراجعه به مراکز درمانی، تنها با ارائه کد ملی می توانند از خدمات الکترونیکی برخوردار شوند.

 

اربابی با بیان اینکه با اجرای این طرح از تجویز خدمات و نسخه های تکراری جلوگیری خواهد شد، اضافه کرد: طرح نسخه نویسی الکترونیکی به صورت پایلوت در شهرستان بشرویه اجرایی می شود.

 

وی اظهارامیدواری کرد: در سال آینده طرح نسخه نویسی الکترونیکی به صورت مناسب در تمام استان نیز اجرایی شود.

 

اربابی با بیان اینکه طرح نسخه نویسی الکترونیکی به صورت پایلوت در شهرستان بشرویه اجرایی می شود، افزود: امیدواریم در سال آینده این مهم را نیز به صورت مناسب در سطح تمام استان انجام دهیم.

منبع :مهر

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true