×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
وارد فاز عملیاتی ساخت ماهواره شدیم/همکاری با بیمه درحوزه ناوبری

به گزارش پرس بیمه، منوچهر منطقی در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به کاربردی شدن فناوری‌های فضایی در کشاورزی و محیط‌ زیست، گفت: در ستاد فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته تحقیقات و ساخت ماهواره ها از فاز تحقیقاتی خارج و وارد فاز عملیاتی شده ایم .

 

وی با بیان اینکه در دهه ای که گذشت در حوزه فناوری فضایی دو رخداد مهم اتفاق افتاد، بیان کرد: نخست اینکه ایران به سمت نمایش فناوری فضایی رفته و به نوعی فناوری فضایی وارد بخش اقتصادی و زندگی مردم شده است. همچنین ماهواره هایی مانند پیام و ماهواره‌برهایی مانند سیمرغ ساخته شد و ماهواره های جدید در حال ساخت هستند .

 

منطقی درباره اقتصاد فضا عنوان کرد: اقتصاد فناوری فضایی در بخش کشاورزی عملیاتی شده و در بخش مدیریت بحران نیز در حال کارهای مقدماتی هستیم.

 

وی با اشاره به کاربردهای فناوری فضایی در حوزه ناوبری نیز افزود: در حوزه ناوبری فضایی با بیمه ها در حال همکاری هستیم تا بتوانیم سنجش از راه دور و رصد خودروها را از طریق ناوبری فضایی ممکن کنیم .

 

دبیر ستاد فناوری فضایی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: در آینده ای نزدیک، اکثر پهپادها به بخش تجاری می آیند و امروزه از این پهپادها در سلامت و پزشکی نیز استفاده می‌شود .

 

وی گفت: سازمان ملل متحد مجموعه ای به عنوان کوپوس دارد که تمام کشورها با دریافت مجوز از این مجموعه، می‌توانند برای مدت معین ۳سال، ماهواره های خود را در مکان هایی معین شده قرار دهند. این مجموعه از برنامه‌ریزی برای مستقر شدن چند هزار ماهواره در مدارهای مشخص زمین خبر داده است.

منبع مهر

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true