×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
نظام ارجاع و پزشکی خانواده، راهی برای مدیریت هزینه‌/ کمبود منابع وزارت بهداشت و سازمان‌های بیمه‌گر

به گزارش پرس بیمه، قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به کمبود منابع وزارت بهداشت و سازمان‌های بیمه‌گر اظهار کرد: تنها راه نجات در شرایط فعلی اجرای نظام ارجاع و پزشکی خانواده است تا از این طریق هزینه‌ها را مدیریت کنیم.

 

وی تاکید کرد: همکاری وزارت بهداشت به عنوان فروشنده و بیمه سلامت در نقش خریدار خدمت، نقشی مهم در اجرای موفقیت آمیز برنامه‌ها خواهد داشت، در غیر این صورت رسیدن به اهداف دشوار خواهد شد.

 

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: بیمه در اجرای برنامه‌ها و مدیریت منابع، نقشی قوی ایفا می‌کند به‌نحوی که با بر عهده گرفتن نقش سیاستگذاری در خرید خدمت، مدیریتی صحیح بر منابع داشته باشد.

 

اقدام مشترک وزارت بهداشت و بیمه در کنترل بیماری‌های غیرواگیر

وی در پاسخ به این سوال که با توجه افزایش بیماری‌های غیر واگیر، بیمه و وزارت بهداشت چه اقدام مشترکی برای کنترل و کاهش این موضوع می‌توانند انجام دهند، گفت: اگر بخواهیم پیشگیری کنیم باید سطح یک یعنی پزشکی خانواده اجرایی شود تا از این طریق پیشگیری در اولویت قرار گیرد.

 

قاسم جان بابایی در پایان گفت: انتظار داریم که بیمه سلامت در سال ۹۸ بحث استحقاق سنجی، راهنما‌های بالینی و نظام ارجاع را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد تا در نهایت با همکاری این سازمان موانع را برطرف کنیم.

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true