×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
صدور پروانه پزشکی برای پزشکان به همکاری آنها در ارائه خدمت به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی مشروط شود،

به گزارش پرس بیمه، حسن صادقی با ارسال نامه‌ای سرگشاده به وزیر بهداشت تاکید کرد که صدور پروانه پزشکی برای پزشکان به همکاری آنها در ارائه خدمت به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی در مراکز درمانی ملکی سازمان مشروط شود.

 

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

 

سازمان تأمین اجتماعی دومین تأمین‌کننده درمان کشور در حوزه بستری و سرپایی است. از سویی دیگر برابر قانون الزام درمان مصوب مجلس شورای اسلامی، این سازمان موظف به ارائه خدمات درمانی در سراسر کشور به بیمه‌شدگان با اولویت درمان مستقیم است.

 

در این راستا سازمان رأساً به سرمایه‌گذاری در حوزه درمان اقدام به تأسیس و تجهیز مراکز درمانی خصوصاً بیمارستان‌های خود در سراسر کشور نموده است؛ ولی بنا به دلایلی برخی از این امکانات و تجهیزات به دلیل نبود نیروی متخصص، بلااستفاده مانده و بیماران پیرامون این تخصص‌ها قادر به دریافت خدمات نمی‌باشند.

 

این در حالی است که در همین شرایط متخصصانی در همین شهرهایی که این مراکز هستند در حال پذیرش بیماران در مراکز سرپایی و بستری خصوصی می‌باشند و علی‌رغم تمایل مراکز درمانی سازمان در به خدمت گرفتن حتی پاره وقت آنها، تمایلی برای همکاری نشان نمی‌دهند.

 

از آنجا که درمان عمومی، الویت اول در توزیع امکانات و نیروی انسانی می‌باشد و مجوز و پروانه فعالیت در حوزه اختیارات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است؛ این اتحادیه از مراکز تصمیم گیری و نظارتی انتظار دارد که توزیع امکانات و همچنین مجوز فعالیت پزشکان متخصص را باتوجه به نیاز منطقه در حوزه درمان عمومی و دولتی صادر نمایند و در این راستا پیشنهاد و مشخصه خود را به شرح ذیل مطرح می‌نماید.

 

در مراکزی که سازمان تأمین اجتماعی به دلیل کمبود پزشک متخصص نیاز به بکارگیری پزشکان مذکور دارد پروانه فعالیت پزشکان موردنظر به شرطی صادر شود که پزشکان فوق‌الذکر به‌صورت پاره وقت موظف شوند با مراکز درمانی سازمان تأمین اجتماعی با تعرفه دولتی همکاری نمایند.

منبع ایلنا

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true