- 13 فوریه 2019
- اخبار , اسلایدر , دانستنی های بیمه , دستهبندی نشده , فرصت ها و چالش ها در صنعت بیمه , قوانین و مقررات
- کد خبر 13372
- بدون نظر
- ایمیل
- پرینت
true
true
true
false
true
true
true
true
سایز متن /
true
به گزارش پرس بیمه، مهدی قنادی به مناسب چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی به مهمترین اقدامات حوزه نظارت بر خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت اشاره کرد و افزود: سازمان از سال ۷۴ تاکنون اقدامات مهمی در جهت تنظیم و اجرای سیاستهای خرید خدمات سلامت از مراکز ارائهدهنده خدمات تشخیصی درمانی در قالب تدوین دستورالعمل و بخشنامه، پیشنهاد تعرفه خدمات سلامت، پیشنهاد خدمات سلامت برای ورود به تعهدات بیمه پایه درمان و پیشنهاد شاخصهای دسترسی به خدمات سلامت انجام داده است.
وی ادامه داد: همچنین تنظیم و اجرای ضوابط اعتبار بخشی اولیه و انعقاد قرارداد همکاری با مراکز ارائهدهنده خدمات تشخیصی درمانی در قالب تدوین دستورالعملها، بررسی پروانههای قانونی، انجام بازدیدهای اولیه از مراکز متقاضی همکاری، آموزش قوانین و مقررات لازمالاجرا به مراکز سلامت طرف قرارداد، تدوین و امضای فرمهای قرارداد و تمدید سالانه قراردادها از دیگر اقدامات سازمان در حوزه نظارت بوده است.
مدیرکل نظارت بر خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت به تنظیم و اجرای سیاستهای نظارت بر عملکرد مراکز ارائهدهنده خدمات تشخیصی درمانی طرف قرارداد در قالب تدوین دستورالعمل و فرمهای بازدید اشاره کرد و گفت: همچنین نظارتهای مستقیم موردی و دورهای و نظارتهای غیر مستقیم اسنادی و الکترونیک منتج به انجام برخوردهای نظارتی با مراکز متخلف اعم از تذکرات شفاهی و کتبی، اخذ توضیح و تعهد، اعمال تعدیلات، اخذ خسارت، معرفی به مراجع ذیصلاح و تعلیق و لغو قرارداد شد.
وی افزود: تنظیم و اجرای سیاستهای ارزشیابی و رتبهبندی مراکز ارائهدهنده خدمات تشخیصی درمانی طرف قرارداد در قالب تدوین دستورالعمل، شاخصها و سنجهها، تهیه نرمافزار الکترونیک، انجام پایشهای حضوری مراکز مذکور و انجام برخوردهای تشویقی و تنبیهی براساس درجه رتبهبندی مراکز از نتایج اقدامات سازمان در حوزه نظارت بوده است.
قنادی الکترونیکی شدن عقد قرارداد و نظارت بر اجرای آن را ازمهمترین اقداماتی دانست که در حال حاضر در دستور کار قرار گرفته است
منبع میزان
true
true
http://pressbimeh.ir/?p=13372
true
true